Zakończenie jachtowego sezonu to dla właścicieli odpowiednia chwila, aby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć kadłuba jachtu, jak również wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi silnika zaburtowego. Podczas normalnego pływania z takich silników dość rzadko się korzysta, lecz bardzo się one przydają przy manewrowaniu w portach czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak mimo tego, że nie są często używane, to co najmniej raz rok powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez mechanika, który się tym zajmuje.
Duża część wytwórców zaleca taki serwis silnika gazowego raz w roku, ale są też części, jakie należy sprawdzać raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych może wykonać właściciel, jeżeli będzie wiedział jak się za nie wziąć, ale z większością udać się jednak należy do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Jest to o tyle ważne, że w czasie tego typu serwisu zostaną wymienione wszelkie eksploatacyjne materiały, ale również i zostanie przeprowadzona dokładna kontrola technicznego stanu. Wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim ryzyko jakieś poważniejszej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych wiązać się może z wysokim kosztem. Z tego też powodu nie warto o tym zapominać, zwłaszcza że na zrobienie serwisu będzie parę długich zimowych miesięcy. Regularnie kontrolowany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a również tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy będzie potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+